Wednesday, October 19, 2011

Bini-biniku Gangster



Starring
Shaheizy Sam, Yana Samsudin, Intan Ladyana
Directed by
Ismail Bob Hasim
Written By
Yana Samsudin & Fadzil Zahari
Screenplay by
Ismail Bob Hasim
Produced by
David Teo



Bini-biniku Gangster? Kamonnn... Citer apakah ini? Another lame Malay Film? Citer macam ni pun boleh jadi filem? Ada orang nak tengok ke? Dah berapa kutipan kat pawagam ni? Cecah juta-juta jugak ke?

Well, this is my first opinion when i see the advertisement in TV. Memang sarkastik habis, eventhough aku pn tak sure apa maksud sebenar sarkastik nih.

Sekali lagi aku bermonolog dengan diri sendiri secara sinis, bila kakak ipar ajak tengok this film in Astro First. "hem... best ke citer ni? macam tak best je... kena tengok ke nih? " tapi oleh sebab nak jaga hati dia yang dah beria-ia suruh tengok and dah jerit-jerit suruh anak dia pasang channel 181, aku pun duduk lah tercongok depan tv tu, menanti apakah yang bakal berlaku pada masa depan aku. walaupun cerita dah setengah jam start, tapi itu tidak menghalang sebarang gesaan dari kakak ipar sayangku itu. takpe, nanti ada ulangan dia balik, leh tengok mana part yang tertinggal. nasib dia takde mintak RM15 tiket wayang, sekali dengan pakej makan nasik tengah hari, minum petang pisang goreng.

Setelah menonton cerita ini, bolehlah ku telan balik kata-kata awalku tadi. Inilah yang dikatakan oleh pepatah omputih, 'Dont judge a book by its cover'. tapi oleh kerana ini bukanlah sebuah buku, maka aku telah tidak mengaplikasikan pepatah tersebut.

Kesimpulannya, its not bad. Surprisingly a.k.a agak mengejutkan bila lakonan Yana Samsudin is quite good a.k.a agak bagus. Aku suka dia jadi Kak Yong yang gengster, tapi dalam masa yang sama, seorang isteri yang manja. auuww.... Babak lakonan dia tak mengecewakan sebab aku agak tak layan sangat dia berlakon drama. tapi tapi tapi... dia berlakon citer ni best okeh. tahniah kerana berjaya mengubah persepsi aku. lepas ni maybe aku leh p carik air pepsi. and aku suka sut Kak Yong dia. smart. nampak bergaya. cantik dia pakai. pakai skirt belasah orang, dan nampak sangat bergaya. Syabas Yana Samsudin. a big clap from me to you. clap clap clap....

Shaheizy Sam... need i say more? dia dah menang anugerah pelakon lelaki terbaik kan? kalau salah, harap maafkan, i malas lah nak buat research nih. tapi secara kesimpulannya, dia dah memang boleh berlakon dengan cemerlang sejak awal lakonan dia owkeh.

Intan Ladyana. herm... sejak first lakonan dia dalam Jangan Pandang Belakang, aku masih belum menyukai mutu lakonan dia. owh~~~masa tu tengok dengan bekas kekasihku. menggamit memori pula. nak ambik tisu lap air mata jap.. wuhuhu~~~ masih keras. nampak lembut untuk jadi seorang gengster. aih...kejap kata keras, kejap kata lembut plak. babak berlawan pun tak nampak kemas mcm Yana. adik otai besar plak tu. Abang dan ganas giler dah. Sorry... a bit disappointed with you.

Adalah beberapa scene yang kurang memuaskan. but i see it as the whole movie, its a quite hilarious movie. Kategori komedi ringan yang boleh diterima dan menghiburkan.

Suami didahulukan, pencapaian diutamakan.

Happy watching everyone. Kini di Astro First!!!


No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...