Tuesday, March 19, 2013

Redha Ilahi


Semalam aku terbaca entri dari terfaktab di SINI. Tentang perpisahan. Tentang mencari redha Ilahi... 


Entah mengapa sungguh aku rasa terpukul...

Saat tika ini, aku rasa seperti ingin pulang terbang memeluk sebuah tubuh yang makin dimamah usia. Aku ingin peluk dia dan menangis semahunya.  Tanpa berkata apa-apa. Hanya diam, peluk dan menangis semahunya melepaskan rasa senak sebak serabut dalam jiwa. Aku mahu peluk ayah, empunya tubuh tua itu.

Kalau boleh terbang sekarang, aku ingin. Biarlah dia tega dengan keputusannya.

Hari makin berganti hari. Usia makin meninggi.





Tapi kaki dan hati ini, masih tega di sini....

Tuhan... tolong aku...

Mengapa perjalanan ini disukarkan?

Permudahkan ya Allah..

Aku hanya mahu redha Ilahi....



No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...