Wednesday, December 14, 2016

Happy 2nd Birthday my 1st baby.

 Sungguh berhabuk betul blog ni sekarang. Kawan-kawan pun dah ramai tak update blog. Dunia blog sudah semakin sepi. Aku pun tak reti nak melompat ke blog memana dah. mari curi masa jugak update walaupun sikit cuma.

Birthday Fatihah 26oct haritu. tapi dah nak dekat krismas pun ni baru nak update kan.

Selamat harijadi anakanda. Mommy papa always love you k...

Kitorang takde buat majlis besar-besar jemput kawan-kawan meraikan bersama. Takde. Memandangkan birthday dia sehari selepas papa, jadi birthday diorang banyak kali sambut. Sungguh tak fair, walaupun papa sendiri yang beli kek. Kakakaka...


25 birthday Papa hari selasa. 26hb birthday Fatihah hari Rabu.

24hb Papa beli kek slices. kitorang sambut sama-sama kitorang ber-4 je. Fatihah ni suka sangat kek chocolate indulgence tu. Memang suka sangat la dia dapat kek tu. 


Rasanya 26hb tu, papa kata nak balik lambat. Memandangkan kakak aku duduk bawah rumah aku je, so aku ingat nak beli kek buat makan-makan ajak anak2 dia naik. Makan-makan kek je gitu. Alang-alang aku ajak la abang aku sekali, duduk area dekat-dekat je. Macam celebrate tak plan pun. Ingat nak beli kek je gitu. Sekali kakak aku kata nak belikan KFC la bagai. Aku on je. Sekali papa tak jadi balik lambat. So, ramai-ramai la celebrate. Tersuruh plak papa yang beli kek. Dah la besday dia 25hb tu aku tak belikan kek pun. hahahaha... Dinner kat luar pun takde ajak sebab dah beli hadiah, dah takde bajet. Hahahaha.. Sorilah papa.




gambar mommy takdak.



29hb kitorang balik kampung Temerloh. tak bajet pun nak balik beramai-ramai tapi kitorang roger-roger la adik-beradik belah suami balik. Suami just cakap nk bakar-bakar sikit. Beli sate frozen. Beli la kek biasa je pun. Asyik beli chocolate indulgence tu je. Then kakak ipar aku plak on nak balik kampung. dia offer nak belikan ikan, udang, sotong nak buat bakar. fuuuhhh... terus rasa delicious sangat.


 
 malam tu buat BBQ sikit. buat bakar2

Sempat jahitkan anak-anak n dua orang twin tu anak susuan seluar sama.
Birthday girl tu tido. lepas tu bangun meragam tengok semua orang takde. semua ada duduk belakang tengah sedap makan meraikan birthday dia.
Esok pagi baru potong kek. Tunggu mood birthday girl ok

Nampak semangat je nak potong kek dalam gambar ni. Padahal tak makan pun.

2 tahun. Cakap masih belum petah. Tapi sangat ringan mulut. Apa-apa je keluar dari mulut dia macam orang paham sangat. Nursery ryhmes banyak dah dia hapal. siap boleh nyanyi duet lagi ngan dia. Lagu Abc pun dah hafal. 1-10. Lagu alif ba ta pun hafal. Huruf2nya masih tak kenal lah, dia just hafal lagu. sekarang tengah obses dengan pensel warna pulak. Habit dia masih suka korek mulut mommy especially sebelum tido kadang-kadang sampai mommy naik stress.

2 tahun dah awak. Mommy doakan semoga dimudahkan urusan awak dunia akhirat, murah rezeki, berjumpa jodoh yang baik suatu hari nanti (in case mommy tak cukup panjang umur nak doakan awak, mommy doa siap2), menjadi anak solehah, disayangi disenangi insan keliling awak, jadi berguna dunia akhirat, berada dalam keberkatan dan keredhaan Allah s.w.t. Ameen...

We love you much sayang Fatihah.


No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...