Sunday, February 12, 2012

My Shopping Items


Cuti Tahun Baru Cina haritu, aku dan kakak aku pergi melawat Sogo. Di hari Sabtu yang kami ingat tak ramai orang, rupanya penuh juga Sogo itu. wondering dalam hati, diorang ni tak balik kampung ke? Ewah... ngata orang sangat. Yang aku tu pun ikut sama semakkan Sogo, tak balik kampung ke? Sedey tau cerita pasal kampung sekarang.... huhu

Anyway, niat di hati memang nak sambar sebijik beg simple, yang besar sikit, supaya boleh letak encik Kamera dan dibawa ke mana-mana. Kalau tidak, buat apa beli encik Kamera yang hensem itu, kalau tak boleh dibawa berjalan-jalan. Dah la kamera henpon dah lama tak boleh berfungsi. Jadi kebergantungan kepada encik Kamera memang tinggi.

Di samping itu, tujuan lawatan juga adalah untuk mencari sepasang kasut buat ganti kasut kerja yang sudah agak kehausan. Aku tak ingat dah pakai setahun or dua tahun kasut sebelum ni. sudah nipis tapak pijaknya dah rasa macam jalan atas tanah aje. Sayang lagi kasut itu sebenarnya sebab fizikalnya masih elok, tiada cacat cela.

Mula-mula dah sambar beg yang agak simple. Harga pun murah aje. Macam mana ntah boleh berjalan-jalan, dan kemudian hati gedebuk terus jatuh cinta padang pertama pada beg putih itu. Maka dengan hasutan seorang kakak, apalagasss....sambar la terus. beg pertama ditolak ketepi. nyah kau. hahaha... 

Berjalan pada area yang sama, terus pula jatuh cinta pada dua pasang kasut ini. Yang hitam boleh ganti kasut kerja. yang putih sebab cantik dan tetiba padan pula dengan beg yang i dah jatuh cinta pandang pertama tu, padahal baru aje beli wedges kaler cekelet yang baru pakai sekali. kihkihkih. Maka apalagas, terus sambar jua. 


Macam satu set kan?

kasut hitam ini ... nice di mata, tidak di kakiku.

Kasut hitam ini setelah memakainya baru dalam seminggu ke opis, hati macam terpecah-belah sedikit. Hairan, kaki jendul lebih belah kiri aku tak buat hal kali ni. yang sakitnya kaki tak berapa nak jendul belah kanan ini. tak tahulah kenapa. Melecet di hujung jari. Terpaksa control jalan pakai kasut ini buat aku tak ketahuan aje. Bunyik dia yang macam derap tapak kuda pun buat aku tak selesa. macam kuat sangat pula bunyinya. macam korporat sangat. Macam nak bagitau semua orang... "Hoi, aku masuk opis lambat lagi harini.." hahhaha... Kasut sebelum ni tak bunyi, nak lari dalam opis pun tak segan. 

Ah...pakai jelah dulu sampai ranap. Nanti boleh shopping lagi. yeehuu....





3 comments:

  1. wahhhh..
    berkenan aku..
    smenye cantek..
    sme jenama CR ke??

    ReplyDelete
  2. aku ni kalo bab beli kasut mmg ratus kali pk.. mmg jenis pakai kasut selagi tak jahanam mmg xtukar la..
    aku jenis suka satu kasut n pulun je pakai.. kalo terputus tali aku g kedai jahit..

    kalo tapak dia hilang ke cabut ke aku pi kedai tampal br. janji aku dpt pakai kasut tu..

    kdg kala bila dah nazak sgt mmg have to buang la aku simpan je dlm gobok.. sbb syg nk buang n kdg kala bila pergi kedai kasut mcm vincci aku terjumpa design yg aku pernah pakai tu aku rasa nk beli je blk.. hahahaahha

    neway aku ada mslh beli kasut sbb size kasut aku mcm ronald mc donald. kalo tak 9 mesti 10.. kalo tak 10 mesti 11. uhuk !!

    *dah mcm hikayat aku dan sepasang kasut je la pulak aku menaip..opssss jgn mara..kan dah lama xkomen konye blog ni.. sekali komen hah amek ko..haha ok

    ReplyDelete
  3. motchisuki:
    Ha ah..semua CR. Badak Carlo. haha.. lalu kat area tu, terberkenan dah terus capai je.

    Shem:
    ko saiz 10? aku ingat kaki aku dah besar dah. rupanya kaki ko lagi besar. heran jugak sebab badan ko kecik aje.

    aku pun kasut ni cerewet skit. kalau boleh, yang paling penting selesa. ye lah, pakai nak berjalan kan. kalau kaki sakit, satu badan leh sakit.

    kasut hitam tu dah tak buat perangai dah. kaki aku dah pandai adapt. dah tak melecet. Alhamdulillah. tapi aku tak suka pulak bunyi derap tapak kaki dia kuat sangat. kecoh dengar 1 opis. ada cara tak nk mengurangkan bunyi since opis aku ni takdek kapet.

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...