Wednesday, September 21, 2016

GEMFIVE.com


Ini bukan entri sponsored. Siapalah aku untuk disponsored. Di censored lagi adalah...


Haritu entah mana aku nampak ada iklan pampers dekat Gemfive ni, rasanya dekat FB. Sebagai ibu beranak 2 yang kedua-duanya masih berpampers, iklan sebegini memang mengundang perhatian keibuan aku nih.

Sebenarnya, siapa yang belum berjinak-jinak dengan dunia pampers ni, please make yourself ready dengan CD. pernah dengar CD? Cloth diaper. Bukan CD album jamal abdillah ataupun Impression tapi Cloth Diaper adalah sejenis lampin moden yang boleh ulang-ulang pakai. Kalau plan nak beranak 18 memang sangat berbaloi CD ni. kalau plan setakat nak beranak sorang, CD masih berbaloi sebab biasa design lawa-lawa. hahahaha.. Dasar.. Tapi kalau nak letgo pun still ada harga. Kot. Sehelai CD memang mahal, tapi kalau boleh turunkan turun temurun, berbaloi la compare to pampers. CD ni antara benda aku nak belajar jahit sebelum kawen, berangan nak anak-anak pakai CD. Tapi tinggal angan-angan ajelah... puiii...

OK. Back to Gemfive.com.

Aku nampak dia buat promosi 3 jumbo pack pampers Pet Pet RM54.90. Bahagi 3, 1 pack jatuh RM18.30. Tak ke murah tu bak hang. 3 pek pun 3 pek lah... Anak aku pun  pakai asyik habis, kena beli jugak berpek pek. So, aku order untuk Fatihah saiz XL. untuk Aidil saiz L. 6 pek la semua sekali.


Memula cuak jugak. Gemfive ni kan tak berapa nak glamer lagi. Macam kompius jugak la, betul ke tindakan aku ni. Bley caya ke ni. Leh dapat ke ni? Dah la oder masa cuti panjang berganda-ganda haritu. Takut lambat proses or tak dapat pun iye. Aku siap google lagi Gemfive review. Macam tak banyak review. RM109.80 gamble ajelah.

Then, tadaaa... harini pos laju sampai dengan 2 box pampers.


yang kesiannya aku ni, aku tak perasan masa order tu dia ada mention L42 dengan XL34. aku perasan Jumbo je. Aku ingat pek paling besar tu. Kalau Rm18.30 1 pack yang besar tu, memang jauuuhh la murahnya sebab yang besar tu dalam RM32++ jugak lah. Yang pack kecik ni aku tak perasan kat SpeedMart berapa harga dia.  Biasanya aku beli susu dengan pampers budak-budak ni kat Speedmart je, murah sikit. Kalau terdesak je beli tempat lain. Nanti aku usha aku update balik.

tapi dapat free postage. OK la kot kan?

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...