Friday, April 20, 2012

Bosan


Situasi 1
seorang surirumah sepenuh masa yang punya seorang anak yang aktif dan kurang tidur. punya seorang suami yang dinikahinya atas dasar cinta tak berbelah bagi. punya tanggungjawab besar memasak, mengemas, membasuh, menguruskan anak dan rumahtangga. mengadu bosan.

Situasi 2
seorang yang belum berkahwin. bekerja working normal hours di siang hari. kerja yang tidak sibuk di kantor. punya banyak masa terluang. punya banyak pilihan aktiviti di luar waktu pejabat. mengadu bosan

Situasi 3
seorang yang belum berkahwin. sibuk dengan kerja di pejabat. kadang perlu ke ofis di hujung minggu kerana tuntutan kerja. waktu senggang, punya famili yang rajin berkumpul dan outing bersama. mengadu bosan

Situasi 4
seorang yang sibuk dengan kerja. outstation sana sini. meeting sana sini. mengadu bosan.




jelaskan situasi bosan sebenar. saya pun sedang bosan nih... blurghhhh..


2 comments:

  1. bosan adalah suatu perasaan..
    yang apabila..
    kita sentiasa melakukan sesuatu..
    yang pada mana..
    sampai tahapnya..
    paras normal kita..
    menjadi paras abnormal..
    walaubagaimanapon..
    situasi itu..
    akan terungkai.. apabila..
    sesorg memberi kita adiah.. atau kejutan..
    seperti handbag.. barang kemas.. dan seumpamanya..
    *bak adiahhh*
    aku bosan gak ni..

    *aku da merapu*
    aku sendiri xfaham ape aku taip..
    taip gune otak terus taip..
    oh.. bosan taipan aku ni

    ReplyDelete
  2. apabila bosan, mari pergi shopping.
    tapi bosannya bila nak shopping pun takde duit...
    haih~~~ bosan sungguh...
    ops... jangan mengeluh. hihihihi

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...