Monday, April 16, 2012

Rombongan cik putih part 3 - finale


been not blogging lately. and so as blog walking. as i mention before, sibuk jelajah pulau. selepas pulang dan mendarat di atas tanah yang bukan pulau, kesihatan terjejas. mungkin dah tak biasa dengan angin darat. hahahaha over! banyak benda nak catch up. kesihatan, personal life, mengubat kerinduan dengan anak-anak buah, menguruskan hal rumah, hal kain baju yang dibawa melancong basah-basah nak dibilas, dibasuh dari air laut.

kini baru nak curi-curi masa kembali ke dunia penulisan syok-sendiri ini.

where was i? owh yeah.. konvoi Terengganu. saya cuba untuk habiskan terus ekspedisi Terengganu dalam entri ini. Selepas itu boleh update ekspidisi Tioman. 

sambungan dari entri INI

selepas bergambar-gambar dan layan blues tepi pantai, malam itu kami pulang sebentar membersih-bersihkan diri and get ready for dinner. semasa menunggu dinner yang superb lambat lembap nak mampos dan sehingga ke akhirnya adik saya tidak berjaya mendapatkan ordernya, ada kejadian yang bagi diri saya ini adalah lawak. saya gelak tak henti-henti. haruslah diingati bahawa peserta-peserta konvoi adalah kebanyakkannya lelaki. 

sedang menunggu order, ada seorang awek datang, yang make-up and quite dressing jugaklah. i think she look hot already. dengan dress paras lutut, rambut panjang and make-up di wajahnya. i think all the man in the gerai is watching her, including me. then, selepas melihat dia duduk, seorang rakan lelaki memalingkan wajahnya slumber pada saya and said "pondan eh??" i was laughing badly, and muka dia masih maintain selamba, as if he had said something wrong. tanpa rasa bersalah dia tanya pada saya "kenapa ko gelak?" saya hanya cakap, "kasihan awek itu. dia punyalah dress up, siap make-up lagi. ko boleh tanya aku dia pondan ke? hahaha" masih gelak tak henti kerana kasihan sama awek itu.

nasib baik ada rakan yang kelakar buat lawak di gerai makan itu kerana perasaan bercampur baur dengan marah. order air suam pun tak sampai-sampai. mee bandung i order tak sedap, kuah pun macam tak berapa nak masak tapi adik saya telankan sampai habis kerana dia lapar and nasi dia tak sampai-sampai. kasihan.



selepas itu, kami beredar untuk photoshoot.


tgh2 syok susun kete, lampu padam. bergambar dalam gelap.

tragedi...

penukaran lokasi


the mini family


selepas beberapa ratus keping gambar tanpa filem diambil dan agak-agak macam puas hati dengan hasil tangkapan, maka kami bergerak mencari tempat  makan bagi mengisi perut-perut yang masih belum kekenyangan. 

to be continue...

e'eh...tak lah. acah je. saya habiskan cerita combongan cik putih ini pada entri ini juga. berusaha keras nih..


11 March 2012.

paginya dah bersiap siaga untuk pulang ke KL kotaraya bersejarah ini. Lunch di Kuala Terengganu then pergi tapau keropok lekor buat beniaga kat KL.

keberangkatan pulang

limited edition bus.
only in Terengganu.

selepas menjamah makanan tengahhari, guess what? Ahli club yang senget-senget itu decided to go to Muzium Terengganu untuk lawatan sambil belajar. hahahaaha... and yes, we did go there! hanya RM3 for entrance fee.



bersilat di Muzium Terengganu
ni dah eksited sgt ke hapatah


singgah masjid Kristal to perform solah.

parking seberang jalan, cari port nak tapau kerepok lekor.
nyum nyum~~


bergerak meninggalkan Terengganu nan indah dengan hati yang sayu

last meet up point sebelum masing-masing merempit macam setan

and yes...
im one of the marshall 
-bidang terjun-


Sekian melaporkan dari bilik berita :
Chiku the Chucuru




kami akan menjelajah ke utara pula. insya-Allah pada hujung bulan ini. agak-agak berapa lama plak masa untuk saya ambil nak hapdate entri utara itu nanti ye... hahaha... peace..im out from here.

2 comments:

  1. akhirnya abis entri jelajah pantai timur..

    tahniah :p

    nk sikit kepok.. hehehehe..

    g utara tu confirm la singgah umah ko kannn

    ReplyDelete
  2. sebulan telah berlalu. agak2 kepok ada lg tak? hahaha....

    utara tu tak sure lg. maybe akan singgah. singgah sebentar aje.

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...