Tuesday, May 29, 2012

The Traveler's Bag - Perhentian dive ~ Part 1

So here come another entry on my diving trip. I think that is it for this year. Walaupun rakan-rakan diving sedang giat meracun saya untuk join venture sekali, namun tak dapeklah bang~~~ Sudah rabak lah bank sayer~~~  It was 4-6 April 2012.

Again, after taking leave on the previous week, i took another 3 days leave on the following week to go diving. Harharhar. Nampak macam hard core diver je, tiap-tiap minggu pergi diving. Halleeehhh.. untuk 2 minggu itu sahaja. kalau ada duit banyak, mahu juga pergi hari-hari diving sampai semput T__T. This time, Perhentian.

Trip kali ini adalah untuk mengiringi sekali dengan krew-krew penggambaran TV Al-Hijrah. Kiranya jadi tukang meramaikan majlis je ah. I dont even remember what the programme is call. Tapi lebih kurang macam program jalan-jalan. This shooting is more to taking diving license. TV Al-Hijrah collaborate dengan Scubatex. Then Scubatex la menghunting kami-kami ini yang kunun-kununnya Muslimah Diver kihkihkih. Oleh kerana saya amek lesen dengan Scubatex, maka nama saya pun tersenarai sekali lah demi meramaikan majlis itu.

Engange dengan plan and trip kali ini kerana ingatkan adalah sipi-sipi tajaan Al-Hijrah. tapi tiada. (mereka bawa krew banyak sangat.tu pasal la kami tak terinclude dlm bajet kot.tapi takpelah, saya nak pergi diving aje.) so, masih pergi dengan bajet sendiri. i'll update about the budget later (kalau saya masih ingat. tq.)


3 April ~ about 9.30pm

Masa adalah seperti tidak ingat sangat. Tapi adalah  bajet dalam 9.30pm. Berkumpul di Terminal Bas Putra. Bas datang, maka kami pun jalan. ZZzzzzz.... Terengganu here we come!


4 April ~ about 5.30am

Perjalanan lebih kurang 8 jam. sampai, cari surau lepak subuh, carik nasi dagang/kerabu nak buat breakfast tak jumpa, tunggu speedboat.

subuh pagi yang hening


~~Morning glory~~


me and the awsem kak Rozy

as u can see, they are shooting.
the retis yg gambar sebelah kiri, and tgh berdiri pakai purple tu
tgh tgu que untuk masuk - retis jemputan i pun tak kenal tapi sombong.
gambar kanan : yang dah macam orang Kenya tu adalah instructor owkeh.
baju hijau sebelah dia, owner Scubatex.

And then vroommmm vroommm we all semua naik speed boat. time ni saya tak amek gambar coz krew-krew tengah amek video. takut ganggu. lebih takut kalau kamera saya masuk air lah. 

Oleh kerana naik speedboat, maka sampai pun ala-ala speedy gonzales lah...

with Kak Lang - my dive buddy
i look like a bit gelap coz baru balik Tioman kan. T__T

Antara  peserta lain yang turut  meramaikan majlis

Allah Almighty...
This is what i love the most about travelling and diving.
I got to see Allah beautiful creation.

teratak buruk kami.
yes...we stay here...

Getting ready for our 1st dive.


Sebelum meneruskan misi kami pada pagi pukul 11 am itu, we all check in, letak barang. Segar-segarkan diri sikit, then bersiap-siap terus untuk terjun. Ada yang dah lama stop diving and need refreshment. Maka kami masing-masing berdebar-debar. Saya pun saja turut sama nak berdebar walaupun baru je kan refresh kena belasah ngn Pak Manap minggu lepas. hewhewhew... 


To be continue....



6 comments:

  1. kalo program jalan² Al hijrah tu mmg ada satu skrg ni tgh dok iklan.. ape ntah nama xigt lak..

    pengacara dia sblm ni dok jd pengacara HALAL.

    rasanye la kot program tu la.

    turun kuala besut tmpt kita turun suatu ms dulu eh.. apesal aku tgk cantek je jettynya..

    kali ni ko xkeseorgn dr kl ye..
    dpt kawan br lg . bestnyee

    aku pon cam ko yg part suka jln sbb dpt tgk keindahan sang pencipta.

    tlg igt kos nya pliss!! heee

    ReplyDelete
  2. yela.. betul la sangat pengacara dia tu.

    ye betul beb. kali ni ada la lagi beberapa orang travel sekali naik bus. tapi tuela, mmg lg best travel sensorang. hahahaha

    part kawan baru tu, Alhamdulillah. anywhere, everywhere orangnya ramah-tamah.

    kos? tunggu hingga habis rancangan. hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahaha ko kena cr gak sorg chiku .. buat partner.. yg gegila yg sekepala.. mesti lg best..

    so yg ni bila nk keluar kat tv? nnt diorg inform ah kan?

    ada sorg bdk vf otai upload gmbr yg ko pergi tioman tu kat fb.. aku rasa di pon ada ms tu la .. sbb dia mmg diver..

    ReplyDelete
  4. siapa yang upload?
    dia upload gambar dia ke, or dia amek gambar dari aku? (mcm la dia tau blog aku. hahahaha)

    kasik pm skit sama gua dia nyer id. ngehngeh... manala tau kot2 kenal..

    ReplyDelete
  5. jalan-jalan memang ah siokkk...
    ko dah g sabah ke kata meeting haritu?
    tak jalan2?

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...