Friday, January 11, 2013

Bedung, barut and baby


So, those kids have been discharge from hospital. Syukur Alhamdulillah...

The night they discharge and come home to my house, petang itu saya pergi berjalan di k4, tengok-tengok and nak top up barang rumah sikit. Terserempak sama baju ini. Hahaha... Tak pernah lagi rasanya tengok baju yang tulis I LOVE AUNTY. tak cakap banyak, memang rembat terus.




Hmmm.... Look nice on her. 


All my activities in sewing, such as going to classes and siapkan tempahan has been hanging in the air for quite sometime. For baju kurung, nasib baik kawan-kawan sangat memahami. Lagi pun, kata mereka tak urgent. Tapi untuk tempahan bedung and barut yang dah dibiarkan lama itu, mana boleh tertangguh lagi kalau tuan punya perut yang mengandung meletup sudah. Hahahahaha....

Order dah lama sebenarnya, tapi apakan daya, saya ini bz memanjang. kehkehkeh... puiihhh... Nasib baik bedung yang 10 helai dah disiapkan terlebih dahulu. 



Saya tidur 5 pagi semalam, cuba untuk menyiapkan 10 helai barut. Memang sangat last minit. Berkapal-kapal air nescafe and kopi diminum semalam. Padan muka kau jah. Baby dah keluar baru nak terhegeh-hegeh nak siapkan order. T__T. Nasib kat office takde benda urgent nak kena buat. Mata dah nak tertutup dah ni. Hujan pule tu~~~




tali buat ikut kain.
saya tak pakai tali ready made.
its for baby girl.




****

Pagi tadi tak berjumpa dengan keronsang. Maka main pakai lilit aje, pakai cocok jarum, pin, anak tudung dan sehelai tudung aidijuma.

Muka tido sejam lebey je menyiapkan 10 ketul barut.





****
Rasa macam nak kena tukar kata ganti nama diri. kadang-kadang rasa macam plastik sangat pakai kata ganti diri saya. Macam hipokrit i ni. tapi niat baik sebab rasa macam nak jadi sopan. Heh! Berlakon sangat. Lepas ni, i pakai saya, aku, i sesuka hatilah. kih kih kih...




No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...