Thursday, January 17, 2013

Singapore - 1 day trip (Part IV)




The day we went back to KL.

Oleh kerana saya adalah orang yang bertanggungjawab memegang stereng, maka saya telah meracuni minda omma untuk mari kita jelajah JPO aka Johor Premium Outlets. Daddy kata "Apa tu? Buat apa pi sana haih". Kita kata nak eok-eok je.. Tapi daddy being a man, membebel-bebel apatah. Tapi saya pegang stereng kan? Maka daddy duduk belakang diam-diam. AHAHAHAHAHAHAhahaha - evil laugh.

Maka kami pun siap berhenti tepi jalan nak google manatah JPO ni. Rasa macam dah terlepas. Kalau terlepas simpang, memang ingat nak redha jelah. Perjalanan diteruskan dengan harapan tak berbelah bahagi. sms member sana sini meminta petunjuk arah.

Dan akhirnya... jeng jeng jeng.... Tak ingat la plak exit dia kat mana. Sila google la ye sebelum ke sana. tapi tak perlu la exit bayar tol. cuma dia akan ke dalam sikit. akan jalan yang berpusing nak masuk ke dalam JPO tu. 







mesti mau tepek.
choih


Masa pergi tu, tak ramai orang. Suasana lengang. Maybe sebab hari kerja. 

Saya beranikan diri melangkah ke dalam Clarks. Herm... not bad. Collection menarik. tunjuk-tunjuk kasut sama omma, dia sungguh tak berkenan bila mana diri ini menunjukkan kasut flats pada dia. Dia suka anak dara dia nampak lebih tinggi. Cari yang ada tapak sikit katanya. Heh! Homaijudnes terjumpa 1 kasut ohsem! tapi apaituneraka, takde stok untuk saiz kaki gajahku ini. T__T. Benci JPO.

Daddy lepak-lepak aje sambil main iPad. me and omma jalan-jalan teroka kedai. Omma kalau ajak jalan shopping dia memang kuat lagi gagah. tapi tak masuk semua tempat pun. Saya tak reti sangatlah nak compare harga sebenarnya coz saya pun bukan jenis suka membelek-belek barang-barang branded ni. i tak reti. 

This stupid parking autopay machine is plain stupid.
Bengang ngn mesin ni. 
tapi amek gambar dari jauh je.
hahahahahaha

Balik dari JPO, kami ke Melaka. singgah makan kepok and pisang goreng, lepak tepi pantai. Then off to Labu, kampung halaman omma. Dari Labu, straight to KL. And i drive all the way from Singapore to KL. 

There goes my very short trip to Singapore. short trip pun sampai 4 bahagian. Kalau long trip cmana ntah. kihkihkih...

The end. sekian.


2 comments:

  1. kedai bawah semua barang harga rm500 ke atas.jadi sila naik kedai di atas,baju2 esprit bleh main area rm20 je.besttttt.

    ReplyDelete
  2. mengapa tak beritahu dalam entri mu ke JPO yg lepas? sudah la aku melepas... T__T

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...