Friday, January 18, 2013

Pencuri durjana


Bangun pagi tadi, kakak terus terjah aku dengan muka kecoh hendak bergossip. 

"meter air kena curik"

"HAH!!!!" terkejut daku.

"1 line blok ni semua kena curik. rumah ni je selamat sebab pakai meter plastik"

"1 blok je kene kecuali blok ni ke? Aku masih blur tongong tak paham apa dia cerita. sel otak belum berfungsi. belum dapat bergabung dengan DHA. baru bangun tido.

"tak... 1 line ni, kat blok ni je yang kena. tapi rumah ni je selamat sebab pakai meter plastik"

Dia dah repeat banyak kali baru aku paham.

Pencuri buat kerja tu tak tengah malam sangat. coz diorang sampai rumah dalam pukul 12 lebih, tapi masa tu dah kecoh kata meter hilang. tapi masa tu aku dah tidur membungkam tak hengat hapa.

Sebelum ni bil air rumah aku tiap-tiap bulan RM6 je. Tu pasal diorang g tukar meter kot. Tukar meter, meter baru adalah plastik. Pink kaler lagi gittew. Mcm tau-tau je tuan rumah tu anak dara. Meter lama adalah tembaga. Harap maklum.


Meter pink tu meter rumah aku. the only meter yang selamat.
4 bijik rumah bawah, habis semua kena sapu.
siap ada sticker lagi bagitau meter plastik. Agaknya pencuri-pencuri itu pandai membaca.
 Patutnya rumah-rumah lain pun kena tampal sticker "Meter Plastik"

apsal la diorang tak curik tiang apatah belakang blok ni.




No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...