Thursday, June 8, 2017

Lexis Penang Day 2

Saja la nak jugak buat Part 2. Nampak sikit ada banyak entri...
Nampak tak permainan aku kat situ?


ok. sambung.


Pagi tu kitorang breakfast kat bawah la. Banyakkkkk pilihan makanan. I is suka. Laki aku sampai tak larat nak tawaf. Yang bestnya bapak aku la, kejap kejap bangun amek makanan. Aku rasa semua pun dia makan. Mak aku pun best jgk. Dia tengok makanan apa kitorang bawak macam best, dia order. hahahaha.. mentang-mentang anak bujang dia ada 3 ketoi tu. Menantu lagi melayan. Aku tak amek la gambar breakfast dia sebab malu. Haahhaha...

Lepas makan, sajala jalan-jalan dalam hotel lagi. Dah bayar mahal kan, takkan nak check out awal.




 Adala tempat mainan untuk budak jugak which i likeeeee sebab boleh la bagi Fatihah main. Aku baca web, dulu macam kena charge. Ni kitorang masukje takde kutip pape pun.. Tak tau la kalau dia charge kat bilik sebab ada deposit kan.. Unfortunately, ni je gambar yang aku ada kat play area dia tu.

Sebelum check out, kitorang layan lagi seround terjun pool. Actually ada sauna room kt sebelah pool tu. Adik-adik aku sempat la guna. Mak aku tak sempat guna. Dia kata tak reti. Adoi la... Bujang-bujang tu kan ada mommy~~ Aku pun tak sempat nak guna. Sebab malas nak curi masa tunggu time anak-anak tido. Takkan aku nak saunakan budak-budak tu sekali...


 Nak je aku tolak bapak aku masuk pool. 
Hahahahaha
Ni apak mintak nak posing sebelum check out.
Acah-acah sweet la tu...

Pengalaman kitorang dengan staff Lexis Penang ni memang marvelous. Staff semua friendly dan sangat-sangat membantu. Layanan mesra la gitu. 5 bintang akak bagi...

Lepas dah checkout, perut pun lapar la.. Mak aku ajak makan kat Padang Kota Lama. (ye ke dia sebut Padang Kota? anggaplah ianya benar). kitorang pun gigih la pergi. Pergi pergi tengok takde apa. Kecewa la dia.. Rasanya Padang Kota tu hidup time malam je kot. Beria cakap ada tempat makan, depan laut bagai. Melayan dia la,maybe nak mengenang nostalgia dia masa muda-muda dulu, last2 tak tau nak g mana. Nak jugak makan depan pantai. Blank sikit mana tah nak pergi makan siang-siang kat Penang tu.. Dia tak suka Kandar-kandar ni memang dia tak makan. 


 Padang Kota Lama.


Husband aku cakap, kalau tau dia taktau nak g mana, baik g Feringgi je. Makan rojak, layan cendol depan laut. Husband aku ni pun, dah sesat barat macam tu baru nak bagitau isi hati dia. T__T  Last-last ktorang stop je memana yang nampak kedai makan. Lapaq sangat dah. Kitorang pun nak gerak balik KL je dah lepas tu...

Manatah ni stop berhenti makan.
Janji depan laut..

Balik ke darat menaiki feri.
Darattt sangat~~

Sekian...

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...