Thursday, November 24, 2011

Keluar dari kebiasaan...


Tiba-tiba terlintas untuk membuat sesuatu yang di luar kebiasaan...

1. Change my hp number.
2. Close my fb account.

Menghilang dari dunia cyber dan menumpukan perhatian pada blog ini. SAHAJA . Membina kehidupan baru mungkin. Pada sesiapa yang masih memerlukan, mungkin akan berusaha untuk mendapatkan contact aku semula. Pada yang tidak berapa kisah, biarkah sahaja.

Berfikir-fikir untuk memulakannya pada tahun baru nanti. Kemudian berfikir semula. mengapa perlu tunggu. Bila-bila sahaja sudah boleh mula.

Langkah nombor 1 dahulu. Bila sudah fikir semasak-masaknya, sambung langkah 2.

Persoalannya... mampukah aku?

Mampukah aku keluar dari kebiasaan tersebut? Setiap kali buka pc, login facebook dahulu. banyak juga info boleh tahu thru facebook tawww... boleh kongsi-kongsi pendapat. boleh laga-laga pipi dengan kawan secara maya, boleh tahu event-event, boleh lihat barang-barang online.

Ahhhh....ramai lagi yang hidup dan bernafas tanpa perlu facebook.

Masih berkira-kira. Ini bukan azam dan janji manis. Andai aku tak tunaikan, jangan kata aku mungkiri janji. Aku hanya berkira-kira sahaja. Untuk keluar dari kebiasaan itu. Kerana aku juga kira, masih perlukan facebook untuk load gambar-gambar jahitanku. Mana tahu nanti bisa kawan sama Hatta Dolmat.

Angan-angan....

4 comments:

  1. aku pernah gak nk buat dulu..
    tapi asyik tak jadi je..
    hahahahha..

    mmg fb tu macam² ada

    ReplyDelete
  2. memang susah nak keluar dari sesuatu yang dah jadi kebiasaan.

    tapi pelik kan, dulu takde fb pun. boleh aje...

    ReplyDelete
  3. tu la psl nya..
    tp kalo aku bz mmg aku xdek masa la nk jenguk fb.. xigt pon..

    maknanya aku byk ms free la.
    hahahhaha

    ReplyDelete
  4. bila banyak masa free, maknanya banyak masuk fb la kan kan kan...
    hahahaha

    Es hash ei Ka Ei en ni bukan shikin shem eh la kan?

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...