Monday, August 13, 2012

Yay! Senangnya nak Dapat Duit Raya dari Annas Easkey


Hallu hallu.... Raya-raya ni siapalah tak nak duit raya kan? Mestilah nak duit lebih. Paling gembira bila dapat hulur lebih sikit pada mak ayah and anak-anak buah. Walaupun budak-budak ni belum kenal erti duit lagi, tapi bila diorang dapat, diorang tau duit tu boleh beli aiskrim ngan gula-gula jadilah....

Maka sekarang nak try luck, mana tau boleh dapat duit raya dari Annas Easkey. Annas who? Annas Easkay la photograhper yang meletops tu... uolss tak tau ke? isk isk isk... sila tengok blog dia kat sini. Picture dia ohsem hensem bangat!


Saya suka Annas Easkay kerana dia memberi inspirasi untuk saya terus berkarya dalam bidang yang saya minati. Kalau dia start jadi photographer time tengah jadi student lagi, saya yang dah tua dah bekerjaya ni sepatutnya lebih berdaya saing. Tapi iyelah, biasanya darah muda ni semangat dia lebih berkobar kan? Macam siapa? Macam Annas la... Saya dulu time belajar tak ingat apa pun. Takde rasa nak guna peluang tu untuk buat benda yang kita minat. Mak kata belajar maka saya lurus bendul pun belajar sambil ponteng kelas. isk  isk isk... Baru sekarang saya menggunakan peluang untuk teruskan bidang yang saya minat. So, sekarang saya sedang bertatih menjahit baju. Sedang mengikuti kelas, mana tau nanti boleh bukak butik ke kan? Kelas tak habis lagi ni. Harapnya dapatlah menjadi ohsem hensem dalam bidang yang diceburi seperti photographer harapan kita nih...

Baju Raya saya bewarna apa? Sepatutnya bewarna hijau di hari raya pertama, dan berwarna biru di hari raya kedua. tetapi oleh kerana sibuk menjahit tempahan orang, maka saya tidak sempat menyiapkan baju hijau saya. means i only have baju kurung pesak gantung biru sahaja. Jahit sendiri tau. This is my first year try amek tempahan baju dari orang untuk raya. Baru nak berjinak-jinak. Alhamdulillah so far customer semua sporting and ohsem hensem juge.

kata-kata semangat baut Annas Easkey~~~
You have already believe and achieve recognition in what you do. keep on doing what you do best. keep on believing. No matter what is happening or what other people said, especially those who want to bring you down. Nobody can bring you down except yourself. 

chewah, kenapa kata-kata semangat dalam bahasa omputih? Ntahla tetiba dapat ilham dalam english. tapi orang yang ohsem mesti tarak hal punya keennn. Well, semoga kita sama-sama terus usaha dalam bidang masing-masing.

Gambateneh Annas Easkay! Hey Ho Lets GO!!!


3 comments:

  1. wahhhh..
    aku xknl weh annnas ni :|

    anyway moga ko antara org yg bertuah!!

    ReplyDelete
  2. takpe...selamat berkenalan.
    gambar2 dia cun beb...

    ReplyDelete
  3. tu la aku dah tgk dan aku dah pernah tgok sbnrnya tp xtau sapa photograhper hahaha

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...