Friday, August 31, 2012

Iftar at Le Chateau de Puah

As i told you before, marathon entry bulan puasa masih belum habis bersisa. Oleh itu, saya tak kira. Saya masih mahu menulis tentang bulan puasa. Macamlah ada yang boleh larang pun kan. Daaaaa~~~ (tangan, dada, kaki, bijik mata semua ke atas)

Dek kerana puasa 6 masih belum setel, makanya saya masih merasai suasana puasa itu walaupun harini tak puasa pung. Kira okay la tu. Dah setel 6 nanti baru bley cerita pasal raya.

Ho yeah, sebelum saya merepek dengan lebih panjang, hari ini merupakan hari cuti se-Malaysia. Ho yeahh cuti!!! Cuti adalah bersempena dengan Hari Kemerdekaan yang ke-55. Selamat Hari Merdeka Malaysia. Harapnya negara ini adalah benar-benar bebas dari dijajah secara langsung ataupun secara halus. 



Baiklah. Ceritanya adalah begini. Pada 8 Ogos yang lalu, seperti yang telah diceritakan di sini , ibu bapa, adik-adik, abang dan kakak semuanya turun ke KL untuk mengunjungi jenazah. Jadi secara tidak disengajakan, semua ahli keluarga dan adik-beradik saya telah berkumpul. Maka kesempatan ini, kami gunakan untuk berbuka puasa bersama-sama. Memandangkan tahun ini, abang kakak yang dah berkahwin akan beraya di sebelah mertua, maka inilah sahaja kesempatan yang ada sebelum hari raya menjelang tiba. Kiranya macam pre-raya pun ada jugak nih.

Dari Kepong kami berkejar ke Gombak. Tempat i la yang pilih. Saya heret mereka yang telah kepenatan drive dari Kedah ke KL kemudian nak balik semula ke Kedah. Keh keh keh. Tak kira. Nak bawak diorang pegi makan situ jugak. Bulan puasa tempahan dia penuh habaq mai. Nasib kami haritu dah call tengah-ari, ada plak space kosong. I booking untuk 13 orang. Melampau hai bawak rombongan 1 bas.


Oleh kerana kami sampai lambat, maka mereka beri kami air sirap dulu.
Diberi betis, nak peha. Kami siap demand nak lagi sirap 2 jag sementara tunggu makanan sampai.
Pastu diorang bagi air kosong je sejag. Jadilah kan.
Mesti diorang kata, e'eh diorang ni melampau lak mintak lagi air sirap nih.

Yang hujung itu abang saya. 
Tengah semangat nak order.

So sementara menunggu makanan sampai, 
kami pun cuba untuk menghilangkan rasa boring dan lapar.

Encik hensem yang sebelah omma i tu adalah adik dia.
Kalau tengok dengan abang saya yang angkat tangan tu, memang ada iras.
Sebab abang saya dah membesar bagai juara, kalau berdiri sebelah, dah macam adik-beradik.

Oleh kerana masing-masing kelaparan, maka tiadalah gambar makanan yang 
sempat di snap. Forgive me please.
Masing-masing tak hingat apa, sampai makanan je terus lahap sudah.
Lihat anak buah saya itu menempel tepi saya.
Ibu dia kata jangan kacau majang, tapi dia buat dek saja.
Budak-budak itu memang suka menempel.

Budak-budak main kucing.
Ada 3 ekor kucing sangat jinak and manja kat sini.
Tapi yang sekor lagi tu pemalas amat.

Dah jadi macam cerita bergambar plak. Senang nak buat cerita terus. Lagipun pergi makan je. Nak cerita apa pun selain pergi kedai makan dan makan, ye dak? Ibu bapa pulang awal bersama pakcik sedaraku. Mereka shoot terus ke Sungai Petani. Tinggal kami adik-beradik la plak lepas tu. Maka mengcamwhorekan diri la masing-masing nye pun aduyainye.

6 from the 7 dwarfs.

The 1st generation

The 1st and 2nd generation

My sis family with the lil one inside the tummy
Err...my sis tummy la ye. bukan my bro in law tummy.
hahahahaha

My shweetness brother family

Bujang tak berapa nak senang

Ini adalah kucing gemuk pemalas yang dimaksudkan.
Saya nak amek dukung dia, dia boleh tepis dengan kaki dia.
Keroje dia duduk, tido aje...

Si fatso yang pemalas



Le Chateau de Puah
Saya sangat suka environment dia. Nak pulak kalau dapat duduk bersila and layan je suasana dia kan. Makanan dia pun not bad. Layanan dia bagus. Ada sorang abang tu pun cute jugak. Hahahaha... Ada button panggil waiter di situ. Jadi senang amat nak panggil mereka. 

So far, semasa kami buka puasa di sana, walaupun kami sampai lambat, mereka pun kelam kabut hantar makanan sana sini, kami pun panggil banyak kali, pelayan mereka sangatlah tidak membuat muka. Malah masih mesra melayan kerenah kami yang kejap-kejap tambah order, kejap-kejap panggil tanya order tak sampai lagi (padahal sampai lambat kan???). Mereka ohsem! Tolong jangan google and pergi kedai makan ini kerana nanti diorang ramai customer, maka saya sudah susah nak dapat seat. 


Lain kali saya cuba ambil gambar makanan dia ok. Insya-Allah....

3 comments:

Thanks for dropping out your thoughts...