Tuesday, February 5, 2013

Baby simple dress


I just finish a baju kurung made for my friend (got another 2 for her yang belum siap) but i forgot to snap the picture. Clever me.. After the baju kurung finish, im still in the mood of sewing. but just to sew a simple project laa... 

Aku terlihat the little creature lying in front of the tv. Tangan dia yang tak berbedung tu macam terangkat-terangkat saying ~ Me!! ME!! Me!! Ajang~~ ME!! Ajang~~~

OK OK... Ajang get it.

Maka Stok kain memang banyaklah kan. kihkihkih... Some yang memang beli dah lama, for the purpose of nak belajar jahit la. Yang dah simpan bertahun-tahun pun ada. So, i dig up the old cloths. Since this is my first time nak belasah buat baju gaun gegirl, maka aku korek kain murah-murah yang dah lamaaaaaa beli dan simpan buat jeruk. 

TADAAAAA!!!!! Inilah hasilnya. First time jahit baby dress for me. And her first ever wearing a gown, made by Ajang. Hm.. sound good, aint it? Maybe i should brand my stuff as -Made by Ajang-.  




Actually dress ni kena alter sikit. baby kan leher lembut lagi. so, susah sikit nak masuk kat kepala dia actually coz lagipun ini bukan kain tshirt yang boleh strech. so, this is bahagian belakang dia sebelum di-alteration-kan. Lepas alter besarkan lagi bahagian belakang ni, barulah dapat sarungkan kat baby.




"TQ Ajang." said baby Ea
 (Amin call his sister Adik Ea).



2 comments:

  1. comelnya!

    mak aku dulu rajin sgt buatkan baju anak-anak masa kecik.sampai anak sedara first aku,skrg dh umur 14 tahun pn dia buatkan.lepas tu,terus dia malas nk buat baju comel-comel tu.tapi best raya baru ni dia buatkn baju untuk hasya.

    baju buat sndiri ni comel sbb kita tau apa keperluan yang kita nak.kan?

    ReplyDelete
  2. seronoknya mak ko still lg nak menjahit. mak aku dah tak dah kot. nnt mesin2 dia semua tu aku nk hangkut bukak kilang. hahahhahaha...

    ni baru first trial. kalau aku ada anak sendiri besok, mmg aku kerjakan la kot. wahahahhaa

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...