Pages

Monday, February 18, 2013

Kuku di jemariku


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  

Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.



sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.


bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.


bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
T___T



see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~



Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

3 comments:

  1. hoih.seram aku.ko siap bleh main-main lagi.

    ReplyDelete
  2. aku rasa, kalau ia terjadi pada kuku ko pun, ko akan main2 kan dia... hahaha

    ReplyDelete
  3. dulu kuku ibu jari kaki aku pernah terlipat ke atas sebab tersangkut tongkat motor scoot aku.dahla nak cepat sebab ada exam muet.gila ba pedihnya masa kena angin time bawak motor.berdarah-darah dalam perjalanan..

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...