Saturday, April 6, 2013

Bersangka baik dengan Allah


Pada usia ini dan masih belum berkahwin, memang agak terasa sedih dan sunyi. Di kala melihat teman-teman lain mendirikan rumahtangga, merancanakan famili, memang tidak dapat dinafikan sedikit rasa sesak dan sebak itu menghantui hati ini.

Bertambah cemburu melihat rakan-rakan yang mempunyai bayi kecil yang comel. Hati ini meronta-ronta.

Tak kurang juga tohmahan dan gurau kasar dari teman-teman, menyiat dan merobek jantung ini. 
"Kau x kawin lg nak jadi andartu ke?"
"Kau memilih sangat ni"
"Kau dah tua la.."
"Jadi bini no 2 aku la"


Bertabahlah hati... yakin dan bersangka baik pada Allah....

Insya-Allah pasti ada pengakhiran yang baik. Amin...


3 comments:

  1. series.aku mmg tak suka org yang kepochi tanya pasal jodoh orang lain.

    best buddy aku jua masih bujang.sebaya dgn kita.selalu dipersoalkan soalan macam tu.sepupu aku jua macam tu.umur sebaya kakak aku tp masih belum kawen.

    kdg2 aku rasa tak adil org tanyakan macam tu.walaupun bergurau.tak faham ke soalan camtu sensitif.macam jugak org tnya pasal anak.eh,ko tak ngandung lagi?bila nak ngandung? -- rezeki semua Allah bagi.dan sekejap je Allah boleh tarik rezeki.tak fikir ke?

    emo aku kan?sebab aku mmg pernah tulis blog pasal ni.aku mmg takleh terima.

    ReplyDelete
  2. ko abaikan apa yg org lain kata apa yg mereka ada.

    sebab apa yg ko ada belum tentu mereka ada.

    hargai apa yg ko ada skrg ni. dari sesak memikir apa yg ko xdek.

    bnykkn istighfar. Allah itu MAHA ADIL.

    ReplyDelete
  3. kalau lah mereka tau sengsara hati ini... kalau lah....

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...