Thursday, October 19, 2017

Great British Circus 2017

Sekarang dah mula start potty training Fatihah. Asal dia terkucil je, aku mula la nak naik radang. Tapi bila dia berjaya buang air kat bilik air, aku congratulate dia macam dah dapat ijazah. Hi-5 siap.

Sabtu siang haritu tak pergi mana pun. Entah nak pergi mana. Aku pun malas nak keluar. Bangun pagi, urus budak, masak breakfast, tengahari sikit tido. Bangun tido, terkejut tengok dah pukul 2pm. Terus tung tang tung tang masak apa yang ada je lah kat dapur. Petang husband aku ajak jalan. Masalahnya nak jalan pergi mana pun tak tau. Nak pergi park dah lambat. Nak pergi indoor park, mahalll~~

Kawan aku ada whatsapp haritu tanya pasal Great British Circus ni. Kebetulan tempat dia dekat je, so aku sajes kat husband. Dia ajak pergi tengok kawasan dulu. Tengokla macam mana dulu. Tup tup terus beli tiket. Show start 8.30. So, maghrib dulu and shopping barang rumah sikit dekat area Circus tu. 

Masa aku pergi tanya tiket tu, husband aku pesan, amek the best tiket yang ada. Pergh... Sedap kan memesan. Kat kaunter plak kena bayo cash. Sesedap je air liur aku telan tengok harta vip seat dia RM100 rupanya. Mati-mati aku ingat RM70. Muat lagi la duit nak beli kalau VIP rm70. Last-last amek Hot Seat je. Kalau ikut hati aku, nak amek Standard Seat je. Tapi mujur tak amek Standard Seat. Tempat view dia tak best.



Dalam tu ada jual macam-macam. Ada macam-macam godaan especially untuk kids and man. Broadway dia pakai seksi-seksi kan nak menari ala-ala Broadway. Entah apa laki aku pikir masa tengok tu. Hahahaha... Untuk kids, ada belon twist la, ,ada pedang apa la berlampu-lampu dia jual siap hulur kat anak ko kasik dia pegang. Aku tak kasik la beli. Pasal kalau nk beli, kat luar ajelah. Dalam tu dah up sampai berapa ringgit. Cukupla mommy dah keluar duit tiket. Kah kah kah.

 Dia eksited dah masa ni

mintak tolong orang jaga tiket amekkan gambar


Performance dia ok lah.. Agak menghiburkan. Tak banyak aksi stunt. Gajah berdiri atas bola pun takde. Singa lari masuk ring pun takde. Sea Lion golek bola atas hidung pun takdek. Hahaha.. Ni semua human base punya performance. Tapi anak aku nampak macam cukup terhibur tu kira ok lah. Sebab niat di hati memang nak hiburkan hati anak je. Lagipun sendiri pun tak pernah masuk Circus daripada zaman kanak-kanak lagi. Rasanya, mak dia je yang lebih-lebih teringin nak p ni.

Yang tak berapa best, masa time off 15minit untuk ke performance 2nd half tu, anak aku dah mula dah bosan. Lepas tu, orang-orang yang kat Standard Seat tu dah beralih arah penuhkan Hot Seat plak.

 RM10 untuk bergambar dengan mereka.
Hasil gambar cuci tak lawa.
Kompius aku kejap.. Kamera macam DSLR.
Printing tak lawa.
Gambar atas ni pakai kamera phone iolls.
Dia memang mintak untuk tolong amekkan. 


Masa takde orang turun lagi dan maskot-maskot tu semua tengah tercongok kesepian krik krik kat tengah alam tu, kitorang dah turun dulu. So, kitorang yang 1st la pergi. Lepas tu baru berdesup orang turun. Selamat tak payah beratur~~
Tapi time ni anak aku dah kebosanan dan sementara menantikan 15 minit berlalu.




Ada video dalam henpon aku ni tapi tak tau macam mana nak  upload masuk blogger ni. Pergi la tengok sendiri. Hahahaha...


Yang aku kesian tengok diorang ni, peralatan mostly manual. Maybe sebab dia bukan atas permanent base. Kereta Iswara buruk pun diorang guna letak sticker2 untuk iklan. Diorang la stunt man, diorang la crew. Kejap jadi magik, kejap jadi org vakum, kejap jual popcorn, kejap bawak motor stunt, kejap lari2 atas gelung. Dia jugak lah orangnya. Tak kisah la tu kan... Yang penting kita enjoy~~~

(14 Oktober 2017)

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...