Wednesday, July 25, 2012

Baju Kurung Kedah n Kain Lipat Batik

owkeh... tak habis-habis lagi entry pasal baju eyh? maklumla saya ni kan seorang blogger tukang jaet. Apatah lagi excitement saya jika tidak menjurus lebih kepada hasil-hasil jahitan i ler. 

Baju ni actually dah lama siap. Siap dalam kelas hasil tunjuk ajar cikgu. Dah lama siap tapi tak load lagi pasal sibuk ngn tempahan yang i tell u earlier lah... Lagi satu  pasal masa tu jahit mata lalat keliling leher masih lom siap. maka tak nak la upload benda tak siap. walaupun kalau pakai bukan orang nampak pun. tapi rasa macam tak mboh up benda separuh jalan yang takdela separuh mana sangat pun. hati je rasa tak best.



Ampunkanlah diri ini kerana terpaksa menjadi model tak berbayar kepada diri sendiri. Posing sebelah kiri, senget-senget tu adalah semata-mata kerana berangan nak jadi model AnnasEaskay kahkahkahkah... Posing sebelah kanan adalah kerana pakai baju kurung kedah, so kena bajet ala-ala anak mami tengah kepoychi nak tunjuk gelang. namun kerana ketiadaan gelang emas, gelang tak berapa nak emas pun jadilah...

kan...dah siap baru best nak tayang.

op kos la baju sendiri sesuka hati i la nk jaetkan mata lalat kat leher walaupun lepas pakai tudung orang tak nampak tapi suami nampak. Hai bakal suami~~ walau di mana pun anda berada. T__T



Langsir kat belakang tu belum berapa nak boleh tayang sangat coz ada lagi part lom siap. Jahit semata-mata nak buat backdrop, baru cantek sket. cantek keee mak jemah~~~


5 comments:

  1. menggila dgn mata lalat ..
    hahahah..
    kan jimat dj model sendiri ..
    sendiri jahit
    sendiri pakai
    hiksss

    anyway langsir² ko semua aku kagum!! cantekk

    ReplyDelete
  2. bila dah reti buat mata lalat ni, kerja aku mata lalat je la kan... tulang belut dah belajar dah haritu, tp tak berapa nk cekap lagi.

    langsir aku ada 1 je yg baru buat tu. manade semua lagi. kata gandaan tidak diterima. hahaha... nway, thanks.. :)

    ReplyDelete
  3. bestnya pandai menjait.tak sakit hati tempah dgn org lain pastu tak kena gaya.mak aku pandai menjait tapi taktau nape kepandaian tu tak jatuh kt aku.kenapa ye?

    err..langsir tu aku nampak sgt since ko upload kt fb.cantik.nak puji jugak.

    ReplyDelete
  4. Puan dd... ingat kepandaian itu jatuh secara mewarisi ke? hahahaha... aku pun start reti menjaet lepas g kelas je. takde ilmu turun temurun pun. nak pandai kena belajar la. :P

    bila jaet sendiri ni, terkucil skit2 pn lantakkan je. takde la nk merungut bayar kat tailor tp tak sdp pakai kan. janji lepas suda...

    kihkihkih...gambar2 sama je ngn kat fb kan. thanks babe...

    ReplyDelete
  5. aku penah jait langsir je.stakat potong kaki suar jadi suar pendek pastu jait tepi gitu bleh la.nak jait selai baju rasa tak berani lagi.takut elok buat baju kurung jadi sarung bantal.susah jugak.

    alah,gambar aku pn sama je kt blog ngan fb.tiada beda.

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...