Tuesday, July 31, 2012

Ramadhan 8 & 9.

Saya pulang ke kampung halaman hujung minggu lalu.
Suara omma membebel tak puas hati dengan ayahanda yang suka mengusik omma.
Kemudian ayahanda gelak-gelak dengan saya.
Kemudian omma masih tak puas hati, mengadu dengan saya bila ayahanda tiada berdekatan.

"Mintak air sikit"
"Tak reti amek sendiri??"

Cara adik-adik bermesra.

Makan sahur dengan nasi dan lauk-lauk terhidang atas meja.
Buka puasa omma masak lauk request saya. Sambal gulai tempoyak.
Di meja makan ada omma, ayahanda dan adik-adik.

Malam pergi masjid berterawikh. Ayah buat 20. Saya dan adik-adik buat 8 aje lepas tu lari balik umah. hahaha...

PERFECT.

Ini sebab saya pulang. Untuk merasa Ramadhan bersama ibu-bapa. Kehadiran adik-adik adalah bonus. Lengkap kami ber-4 yang belum berkahwin.


Kemudian pulang ke KL semula. Sunyi.

No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...