Friday, November 2, 2012

Sofy Body Fit


Its Friday already, and as usual, weekend is the day im away from the fb,twitter and blogs application. Ehemm... sebab takdek smartphone la and pc pun ada kat kampung halaman mintak adik tolong tengok and setup kan. dah berapa lama dah asyik buat perangai je pc tu. huhuhu...

Sekarang ini, my 'best friend' is coming. The kind of 'best friend' yang selalu datang tiap-tiap bulan tu... kalau tak datang tiap bulan mulalah gabra... e'eh... takotnya kalau tak datang tiap bulan as saya masih dara. hahahahahha... ok ok.. abaikan bab ini.

Entri ni mungkin tak berapa sesuai untuk kanak-kanak yang baru masuk sekolah. begitu juga kepada para jejaka di luar sana. WARNING! anda mungkin akan berasa geli. Read if you are open minded. TQ...

Owkeyh... saja nak share the type of pad yang saya pakai. Oleh kerana saya ini punya kulit yang sensitip gitu, maka adalah penting untuk saya memastikan tuala wanita yang digunakan juga baik untuk kulit saya. Most of the wing atau yang berkepak itu saya tidak dapat gunakan kerana itulah... bila berjalan kan, akan bergesel dengan kulit peha. Maka rashes akan terjadi, dan natijahnya selepas itu tahu-tahu sendirilah. Macam baby-baby aje kan...

Sebelum ini saya memakai sejenis tuala wanita yang memang glamer on top of the world la... Sejenis itu sajelah yang saya gunakan since my omma n my sister pun menggunakan itu. Macam dah memang tak reti nak pakai jenama lain kerana beranggapan it runs in my blood (la sangat kan...).

To be honest, jenama tu macam rasa basah sikit. Well, its the private part kan. Kalau boleh kita memang nak selesa. Kalau rasa basah-basah macam tu, agak rasa tak selesa jugak la. Tambahan plak bila kena PMS. perghh.... sweet combination. Memang time tu rasa nak sepak orang je. Sakit, cramp-cramp segala and rasa tidak selesa adalah a good combination for a woman untuk explode. Sila jangan cari pasal. Hahahaha

But since Hanis Zalikha pernah mention untuk berani mencuba jenama yang lain, which at that time, dia tengah promote Libresse, maka saya pun macam TING!! entah kenapa tiba-tiba nak tergerak untuk menyahut seruan dia. Kenapa benda simple macam ni pun tak boleh pikir sendiri? Bummer kan??? Harus perlu nasihat dari famous blogger baru nak dapat ilham? Haish... i pity myself.

Since then, i did tried a few brands. Saya tak suka yang bergel kerana susah nak basuh. sudahla geli dengan benda sendiri, harus deal dengan gel itu pula? hahaha... disaster! 

Sehinggalah saya mencuba ini!


image from google.



Yup... Sofy Comfort Body Fit yang Lisa Surihani jadi duta itu~~~

Actually i wear it not because of Lisa Surihani la kan. Saya hanyalah waktu itu dalam pencarian dan penerokaan. Sekiranya tidak menemui ini, tentu saya akan berpatah arang berkerat rotan dengan jenama-not to be mention- itu semula... 

Saya rasa kering, selesa dan rashes juga sangat kurang! Perasaan ini sangat menakjubkan kerana kebocoran juga jarang berlaku. Sangat jarang! I cant really recall if i did have any kebocoran. Masa tidur maybe. Sebab lasak sangat, lepas tu tak suka pakai wing kan. hahaha... If dulu, memang saya risau sangat hal-hal kebocoran ini. Sebab dah macam wajib bocor pula bila period. Sekarang tidak lagi~~~ no no noo~~~ (sambil goyang-goyang jari telunjuk)


Well, at least it work for me. How about you? What brand are you satisfied with?



I am writing this because i am satisfied with the product im using. Tiada kena mengena dengan sponsored post kerana saya adalah blogger yang bukan siapa-siapa pun! hahaha
Daaaaa~~~~~


I end this post with this Song by Opick.
Tiada Duka Yang Abadi
~Just something to share for my Friday entry~




2 comments:

  1. hahaha.. aku pon pakai ni..
    jenama no 1 di japan kot..
    aku suke jenama dr japan ni..
    mcam sabun shokubutsu..
    best giler.. :)
    sbb jepon kan terkenal dgn produk yg tip top.. :p
    *bg aku la*
    tapi aku pki kaler biru.. night punye..
    sbb aku overflow

    ReplyDelete
  2. yg night tu ada gel ke eyh? rasanya haritu mcm ada try night punya, tp tak pakai dah maybe sebab ada gel kot. aku tak reti basuh.

    tapi serius best pakai sofy kan. aku rasa mcm terus kering je pakai yg ni... cuma macam susah skit nak nampak kat store/kedai2.

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...