Monday, November 26, 2012

Sempena Hari Jadi

Assalamualaikum....

This is my first entry setelah bergelar 30-an. On last friday, i was officially 30. 

Alhamdulillah, thank you Allah for all the blessings i had in life.

Sebenarnya masih terlalu jauh diri ini dari sesuatu yang dipanggil sempurna. Terlalu jauh. insya-Allah pada waktu mendatang yang dianugerahi Tuhan, saya mahu muhasabah diri dan menjadi sesuatu yang lebih baik. Semoga diperkenankan Allah.

Tahun ini berbeza dari tahun-tahun lepas sebab tahun ni memang takde mengharapkan apa-apa. Tidak mengharapkan apa-apa is dari hati, bukan dari mulut semata. Biasanya mulut je kata tak nak apa-apa ,tapi dalam hati meroyan mau adiah ngn dinner best!! Hahahahhaa

Ironinya, bila kita tak mengharapkan apa-apa, masa itulah kita dapat macam-macam. Ngeeeee... Unexpected cupcakes, member opis belanja lunch, then kawan belanja dinner, and i got so many kampung fruits yang hohemGii sedapnya... Durian kampung dengan durian beli tak sama kan... Durian beli kena bayar. Kadang-kadang dapat yang tak sedap pun. hahahaha... ini dah la free, dari kampung originally dan kompem sedap! And all those susah payah nak bawak dari jauh, dengan baunya lagi. Perlukan pengorbanan tau tak? Hahaha...

And all those warm wishes from sms and fb, buat saya terharu. sebab menaip happy birthday untuk seseorang kenalan dalam fb juga perlukan effort tahu kan? Pernah je saya tengok events kat fb, dan buat tak tahu. hihihi... Oleh itu, thanks to all friends and family yang wish.






Alhamdulillah untuk nyawa ini. Pada usia ini, sebenarnya saya berangan sudah punya anak dan suami. kihkihkih. tapi apakan daya, Allah kan lebih tau apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya.

Maka saya beranggapan bahawa Allah mahu saya berusaha keras atas minat saya atas jahitan dan berusaha sebaik mungkin untuk menjadi seorang usahawan wanita yang berjaya. Kemudian, bila dah dilatih diri bersabar dan bermuhasabah diri selalu, dengan izin-Nya maka datanglah sesuatu yang baik bagi pelengkap diri. Amin...

Bersangka baik itu pun ibadah. Bersangka baiklah dengan Allah. Dia lebih tahu... 



Tempahan makin banyak weh!!!!!!!!!!!



Wajah 30 saya. Dengan baju jahit sendiri dengan kain orang bagi.
diimport khas dari terengganu
kain serai wangi ke apatah nama dia.




Kaka Feat Zizan - bawa daku pergi.
Terasa macam nak jalan somewhere...
Bestnya kalau ada someone nak bawa daku pergi bawa buku merah~~


2 comments:

  1. kain serai wangi ada bau sedappppp...
    aku ada dpt satu akak ipar bg.
    tp bila anto nyonya jaet dah hilang bau. uhuh!

    kita hanya mampu merancangkan.
    macam aku dulu harapan nak kawen umur 25 then by the time 30 dah ada at least 2 anak.

    tp now dah 31 Alhamdulillah dah kahwin tapi belum ada zuriat.

    tak sabar meniti hari menanti apa yg Allah dah rancang untuk kita.

    yg penting teruskan hidup dengan apa yg kita miliki skrg. jgn terlalu pikir apa yg kita tak ada yg org lain ada. walau kdg kala memang benda tu penting.

    sebab kita tak akan tahu kan plan allah untuk kita dan untuk mereka². doa yg baik sentiasa.

    dpt sikit lg best dr dpt bnyk sbb nikmatnya kita dpt menghargai sikit yg kita dpt tu. kalau dpt bnyk kita sering alpa.

    ReplyDelete
  2. shem... setelah sekian lama akhirnya kau muncul jua. telah lama ku nantikan khabar berita darimu.


    as always, komen ko mmg sentiasa buat aku terharu... T__T

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...