Monday, October 15, 2012

Kurung moden kain kipas and my wedges


Alhamdulillah, Sabtu lepas berjaya pergi kelas. Dengan jayanya, masih lewat sejam. HAHAHHA... hampeh punya student. bila tah nak insaf? Takpelah, ini maknanya memberikan ruang buat rakan-rakan lain belajar dan menggunakan cikgu buat sejam yang pertama. Ah... bunyi macam baik hati sangat, tapi ni alasan je kan? 

Pada petang itu, saya harus menghadiri majlis perkahwinan seorang teman. Baju yang sepatutnya digunakan, tak sempat siap cikgu kata. oo yeah, i tempah baju kebaya dengan cikgu. Nak tunggu jahit sendiri, tah bila tahun la nak siap. Silibus baju kebaya masih belum masuk. Tapi saya tak boleh salahkan cikgu, sebab dia dah kata macam tak sempat siap tapi i paksa juga dia amek. HAMEK KAU! memang tak sempat siap pun.  

Bila pulang ke rumah, mula lah berpening lalat pikir nak pakai baju apakah ini? Temanya dark pink. makanya... TENG! baju kurung moden yang belajar kat kelas pun hampir siap sudah sebenarnya. Maka saya pun meligan diri untuk menyiapkan baju kurung moden yang belajar dalam kelas itew. 4.15pm siap! 4.30pm terus siap-siap nak p kenduri. Kawan saya buat hi-tea. Kenduri dia memang start petang. 


Baju kurung moden, kain kipas, lengan getah.
Kain beli kat Nagoya. semeter RM8 (kalau tak salah)
Oleh kerana baju adalah warna warni, 
maka saya belasah aje pakai shawl dark pink konon.
Pelamin dia sangat sweet kan?   


Cerita n gambar pasal kenduri kita up later okeh. [janji palsu kah ini?]






And ini adalah kasut a.k.a wedges terbaru koleksi saya. Larrie - beli di Parkson and adalah sale 50%. Setelah diskaun, harga adalah Rm30~~ lebey kurang. Rembat sahaja sebab kasut yang selalu belasah ni macam dah nak arwah. Bedal pegi jalan dan juga pergi kerja. Tapi oleh kerana wedges adalah lebey  kurang 3 inci tinggi, maka terus rasa bersalah nak pakai g opis. Nampak panjang menggalah i pun tak selesa. harus cari flat pula untuk ke opis.

Saya suka rebennya ituu~~~ Nampak macam kiut and classy konon~~~. Dont care lah... saya sukeeee~~~

Lately ini, saya suka pulak pakai wedges. Padahal baru ada 3. Oh... 1 dah arwah, maka tinggal lagi 2. Yang arwah itu pun saya lenjan sampai tercabut, tertakbolehpakaidah... Walaubagaimanapun, wedges tinggi tak sedar diri ini hanyalah boleh dan selesa dipakai sekiranya saya bersama orang-orang tertentu sahaja. Contohnya kaum keluarga. Sekiranya pakai di sekitar mereka, saya akan menjadi halus ya amat. Maka memakai wedges tinggi adalah rasa tidak bersalah sama sekali. tetapi jika tidak, biasanya saya akan look like a giant.


Seeing a long lost friend and i look like a giant.
Waktu kami form 1 dulu,saiz adalah sama.
[without 3 inch wedges]

around family members.
I look like an ant! hahaha
[without 3 inch wedges]

See what i meant???
But usually, i would love to wear my super comfy slippers. Hahahaha....


No comments:

Post a Comment

Thanks for dropping out your thoughts...