Tuesday, October 2, 2012

Garis Waktu...


garis halus makin ketara di bahagian mata
aku dikejar waktu
biological clock berdetik terasa lebih pantas

hati, naluri, keinginan
melonjak rasa
cemburu iri hati
melihat  mereka-mereka sudah membina penghidupan masing-masing

aku juga ingin...

yang sama mengerti hati ini
yang tempat berpaut harapan
yang tempat ku disisinya
yang susah senang bersama
yang tempat luah bercerita
yang sama melahir dan membesarkan

hati dipagut rasa sunyi
rasa bentak
rasa berontak
melihat jari-jemari yang masih kosong



ironinya, tiada siapa peduli.
Tiada...

Namun segalanya kuserahkan pada Dia yang Maha Mengetahui...


3 comments:

  1. jari aku pon kosong!!!

    kosong..kosong.. KOSONGGGGG

    hahahha...

    aku peduli!!..
    aku phm rasa tu.
    sebab aku pernah mengalami RASA tu.

    walau waktu ni kita tengah dikelilingi teman dan ahli keluarga yg ramai... tetap juga rasa seperi sepi!

    aku sgt peduli..
    kdg kala bila aku update status fb keluar bersama² suami, aku risau juga kalau ada yg terasa dgn status aku. risau ada yg terdetik rasa cemburu.

    maaf kalau ko pernah rasa begitu dgn status aku.

    aku mengerti. sangat mengerti.
    kadang kala bila pikir.. aku mula mencari calon² yg sesuai yg blh dipasangkan. tapi aku xdek calon yg sesuai utk ko dan utk intan hatta untuk bos aku yg dah masuk umur 41 xlupa juga untuk pakcik aku yg dah masuk 50an.

    akhirnya yg aku mampu hanya panjatkan doa buat kalian. moga kalian sentiasa besabar. sentiasa xputus doa. dan sentiasa yakin dgn qada & qadar ALLAH s.w.t.

    ReplyDelete
  2. shem....

    sumpah menitik air mata aku dengan komen ko. sumpah sendu syahdu aku dibuat dengan ayat ko....

    thanks shem... seorang sahabat yang mengerti dari kejauhan. aku doakan ko jgk akan dikurniakan benih bahagia, insya-Allah 1 hari nanti... Amin...

    ReplyDelete
  3. banyakkan dengar ceramah dan majlis ilmu.

    sebab tu mampu redakan hati kita.
    aku pon xlengkap walau dah kawen.

    hidup kita ni xkn pernah rasa lengkap dan cukup.

    sebab tu aku rajinkan diri dengar majlis ilmu dan dr situ aku berjaya perkukuhkan benteng diri supaya tak jadi org yg sering keciwa dan berduka.

    dan tu buat aku terus yakin dgn ALLAH.

    Verily, along with every hardship is relief, (5) Verily, along with hardship is relief (i.e. there is one hardship with two reliefs, so one hardship cannot overcome two reliefs) (6) So when you have finished (your occupation), devote yourself for Allâh's worship. (7) And to your Lord (Alone) turn (all your) intentions and hopes. (8) " Surah Ash Sharh(94):Ayat 5-8

    ReplyDelete

Thanks for dropping out your thoughts...